Spana på grabbarna

Haha, talade precis med min lillasyster på msn en sväng, men hon hade inte tid att prata mer eftersom hon skulle upp till e.on arena och träffa några kompisar.

Detta tar mig tillbaka till när jag var i hennes ålder. När jag och Angen (eller Elina, Emma, ja alltid var det någon) hängde på isladan för att spana in hockeygrabbarna. De kunde heta Björn, Christoffer eller Fredrik och vi var där för att kika på deras träningar och kanske för att springa på dem efteråt.

Jag kommer speciellt ihåg en sommar. Det var sommarhockeyskola och jag och Angen la på oss mascaran för att göra oss lite extra fina. Under sommarhockeyskolan sov en hel del pojkar i Sörbergeskolan, det var ju som heaven för oss småtjejer. Hur som helst så regnade det en massa denna dag, vilket gjorde att mascaran snarare låg på kinderna än gjorde ögonfransarna långa och svarta. Dock lyckades vi ändå flirta till oss kontakt med några grabbar i enbart kallingar.

Vi suktade efter deras tränade pojkkroppar men jag tror inte vi riktigt visste vad vi egentligen suktade efter. Det var fortfarande oskyldigt och roligt. Spännande.

Ibland längtar jag tillbaka. Men bara ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0