Dyrt med second hand

Är det inte ganska dyrt med second hand?

Jag och P har varit ute efter en taklampa till vardagsrummet ett tag. Men de vi finner och som duger kostar sjuka pengar, så jag tänkte dona i hop en lampa själv. Inspirationen har jag hittat i någon blogg. Vad jag behöver till detta hemmabygge är stommen till en taklampa eller golvlampa modell större. För att finna en sådan har jag sökt mig till second handbutiker där jag tänke att det kanske kan gå lös på en femtiolapp. Jag får nog räkna med minst en hunka.

Ja egentligen är det inte dyrt i jämförelse med designlampan för 2 800 kronor vi kikade på innan men för guds skull, det är en gammal lampskärm med blekt tyg jag ska riva sönder.  Över hundra spänn för det är ju rena rånet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0