Det är lördag idag

och jag sitter på kårhuset. Faktiskt en syssla jag anser jag borde slippa. Jag sitter förvisso med i kårhusstyrelsen som ägarrepresentant då Studentkåren äger Kårhuset men jag är inte inne i kårhussvängen. Jag har mitt jobb som vice ordförande på studentkåren, det vill jag göra bra! Just nu är jag energilös och omotiverad då tar kårhustiden energi från det jag egentligen ska jobba med.

Visst, jag ser kårhuset som en otroligt viktigt verksamhet för Sundsvall som studentstad, men det jag som ägarrepresentant borde jobba med är grymma visioner, ägandedirektiv och kommunikation. Inte larmhelg där jag ska låsa upp till de som ska rodda ner från gårdagens disco eller städa entrén.

(Jag hör ju hur mina argument inte riktigt håller)

Näe, jag är egentligen bara bitter. Men bitterheten kommer ur mitt gråa tillstånd; som kommer från förkylningar, oro, irriterande grannar, dålig sömn.

Helt enkelt vill jag göra annat denna helg. Ägna mig åt mig själv, se hockey, träffa min systerson, prata med min nyopererade bror, skämma bort min sambo, sova på morgonen, ta en promenad, dröma mig bort.

Nästa helg är jag i Härnösand. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0