Brandlarm

Jag har ju förvisso larmhelg, så det ska väll ha någonting med larm att göra, men jag tror inte det är meningen att brandlarmet ska gå.

Det tjuter och en mekanisk röst meddelar att alla måste utrymma lokalerna för att en olycka skett. Nu var det ju ingen brand utan ett värmeskåp som bränt lite mat och än mer ställd blev jag av det. hade det brunnit hade jag vetat att jag måste släcka och utrymma. Nu ville vi ju bara få kontakt med räddningstjänsten så snart som möjligt för att slippa en onödig kostnad för utryckning. Man har alltså väldigt lite tid på sig.

Och brandkår, räddningstjänst och väktare kom, inspekterade och återställde oljudet. Nu är alla inne igen och arbetet i full gång.

Det går dock att ana en os av bränd mat som en påminnelse om en onödig kostnad kårhuset antagligen får denna månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0