Gymnasiekidz

Så ointresserade, så uttråkade, så rastlösa. Det beskriver nog gymnasiekidz ganska bra. Om man nu kan generaliser på det viset.

Anledningen att jag tar upp det är för att jag ska prata inför gymnasielever i Östersund om Sundsvall som studentstad i morgon. Jag gjorde det samma i går nere på Åkroken. Jag kan inte påstå att någon av oss som pratade under denna punkt gjorde ett toppenjobb, men shit vad människor i den åldern är svåra att tala till. De ser väll dessa öppethusdagar som ett tillfälle att slippa plugget för en dag.

Jag vet inte vänner, men var vi likadan. Och har dessa lite över fem år sedan jag tog studenten verkligen gjort mig så mycket äldre.

Ser jag lika uttråkad ut när jag sitter på en ointressant föreläsning? Stackars föreläsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0