Skrämmande

På vägen hem från skolan höll jag på att skrämma vettet ur en gammal dam. Jag såg henne långt tidigare hur hon ruffsade om sin hund, så där med kärlek ni vet, samtidigt som hon pratade med den. Jag mräkte att hon inte upptäckte mig så jag tänkte att jag måste säga hej, för att inte skrämma henne. Planen  gick i stöpet och hon hoppade högt när hon hörde min röst. Inte min mening men å andra sidan fick jag en trevlig pratstund med den äldre generationen. Samtalet handlade om handlade om hur illa människor behandlar djuren. Skrämmande.

Vidare fann vackert utslagna liljekonvaljer på ett slutning i solen. Filosoferandes, funderandes, nästan gråtandes, plockade jag en bukett. Nu står de i ett vinglas på mitt köksbord med sina söta små vita klockor och doftar ljuvligt. Liljekonvaljer påminner mig om min barndom då jag varje år i maj brukade plocka buketter och ställa på pappas bord.

Men det var innan jag blev för gammal för sånt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du tjäna pengar lätt?? Gå in på min blogg och kolla senaste inlägget då! =)

Lycka till!

http://blooondiiie.blogg.se

2008-05-29 @ 18:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0