Lite äldre, lite klokare ...

Ja, nog tror jag att jag blitt aningens klokare under detta år.

Jag har lärt mig att man måste ge sig själv förutsättningarna att vara lycklig. Jag har lärt mig att misslyckas.
Jag har lärt mig att människor inte alltid är som man tror, de är ofta sämre. Eller bättre.
Jag har lärt mig att man i bland måste svälja sin stolthet.
Jag har lärt mig att livet är skört.
Jag har lärt mig att släppa taget inte är lätt. Att det kanske är det svåraste.

Jag har lärt mig att flexotryck är ganska dåligt.
Jag har lärt mig att pumpa däcket på en bil.
Jag har lärt mig att det inte är bra att ha för mycket olja i bilen.

Jag har lärt mig vad kärlek är. Riktig kärlek.

Jag har lärt mig genom mig själv och andra.

Jag är ett år äldre. 24 år.

Nu har jag ett nytt år framför mig med nya lärdomar, nya erfarenheter, som jag får genom nya uppgifter och nya människor. Men också så klart genom alla jag redan har omkring mig.

Ja, lite klokare har jag nog blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0