Boendetankar

Tvåa i stan eller ett liten hus på två rum på landet? Det är just nu någonting jag faktiskt funderar på. Jag är uppvuxen på landet där närheten till naturen var fånigt nära. Jag hade fåglarna boende i husgaveln, gruset under fötterna, äng och skog som mina lekplatser. Frisk luft och ingen trafik som stör. INGEN TRAFIK! Rogivande till tusen. Vinden, fåglarna och gräset är bästa medecinen vid stress och nedstämdhet. Mörkt på vintrarna, men sådär mörkt och ostört att man kan njuta av den magnifika stjärnhimlen. Sådär mörkt att månen lyser upp vidderna och snön gnistrar. Vintern är lång men ack så vacker.

Att bo istan innebär ... ja, närhet till stan. Spontanfika eller en öl ligger närmare till hands. Närmare till jobb.

Det finns för och nackdelar med allt. Nu gäller det för oss att väga dem mot varandra.

En sak är säkert. Vi vill ha våra namn på samma dörr.

Kommentarer
Postat av: elina

Är ni så inställda på samma namn på samma dörr kan ni väl köpa en gemensam dörr? :O (nej, jag tänker tjura som en femåring tills jag också får ett eget rum i ert hus!)

2008-05-17 @ 18:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0