Några dagar senare ...

Några dagar sedan det uppdaterades här. Upptagen upptagen upptagen! en tur till ö-vik, plugg och hockey har stått på schemat.

Turen till Ö-vik med klassen var trevlig, avslappnande och givande. Trevligt att göra något med klassen; bilresa, middag och öl. Avslappnande efter ett besök på Paradisbadets relax-avdelning; bubbel, upplevelseduschar och bastusittningar med honungspeeling. Givande studiebesök; kommer vi någonsin använde oss av ett flexotryckeri?

Det var en kort sammanfattning.

I övrigt har jag bevittnat två kvartsfinaler i hockeyns sm-slutspel. Timrå-Modo. 2-0 i matcher. Vad ska man säga, jag är kär, ny*** och timrå vinner, jag mår finfint!

Tänk drömscenariot; vidare till semifinal med 4-0 i matcher, sätta de där gnälliga modo-iterna på plats! En ordentlig revansch! Vad jag skulle må då. Men som sagt en fantasi, Modo kommer inte hänga med huvudena som igår i fler matcher. Timrå går vidare, så klart, men inte med 4-0.

Det är kul med hockey.

I måndags var jag dålig på att äta, och helgen bestod av lite sömn. Lite sömn och lite mat kan innebära en grinig Jennie. Dessutom ville jag verkligen inte gå hem. Eller rättare sagt; jag ville inte diska. Ni vet sådanna där gånger man dagdrömmer om att man har en liten söt hustomte som sköter sådant åt en. Tänk vad glad man blir när en dagdröm slår in. När man kommer hem och det ÄR diskat! Så var det i måndags!

Den drömmen slog in, då borde ju revanschdrömmen också göra det ...

Tror ni typografimagazinet gör sig själv också?
Tvättas tvätten på egen hand?
Lagar hustomten mat?
Kan jag plugga till tentan utan att plugga tentan?
Kan jag byta kanal trots att dosan ligger på bordet för långt från soffan?

Jag har ont i hakan. Skratta ni bara! (det gör jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0