Kom och rädda min kväll

Jag vill vara ledig ikväll! Jag vill verkligen verkligen vara ledig ikväll. Sällan jag känner så faktiskt, jag gillar mitt extrajobb, det är kul. Men ikväll vill jag verklligen vara ledig. Just denna helg då mina kära kollegor inte kan förbarma sig över mig och släpa sig i väg till Stadshuset. Jaja, jag förstår dem, dem har också jobbat mycket och pluggar samtidigt, men varför just i kväll?

Jag vill avnjuta en eller några öl med goda vänner. Jag vill komma hem lite lagomt berusad klockan två-tre i natt. Sådär så jag inte blir bakis i morgon och inte sover bort hela dagen. Krypa ner med den finaste och bara må gött!

Istället blir det jobb, hemgång vid fyra och jag kommer vakna i morgon bakis utan att ha druckit en droppe av den efterlängtade ölen. Det är faktiskt så, jag vaknar bakis på helgerna när jag har jobbat. Måste ju bero på att det största biten av bakisheten sitter i dålig sömn och vätskebrist.

Jaja, bara till att ta tjuren vid hornen, öl kan jag dricka någon annan gång. Men kära vänner, ni som tänker gå ut i kväll, kom till Stadshuset och ge mig ett leende. Sådär som ni brukar göra. kvällen blir så mycket bättre då!

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0