Första helgen i mars

Fösrat helgen i mars innebär vasalopp, men det är jag totalt ointresserad av, medan mor min kommer stiga upp för att följa ett flera timmar långt lopp tänker jag sova, tvätta och plugga. Men det är morgondagen.

Gårdagkvällen spenderades i garderoben på stadshuset. Äntligen en kväll i min smak, hårdrock för hela slanten! öl och Jack Daniels flödade i rockarnas ådror. Så här i efterhand hade jag velat vara ledig. Headbangat och insupit rockiga drycker! Men å andra sidan var det helt ok att jobba när det för en gångs skull var musik som föll mig i smaken .... inte bara en massa hip hop. Inget ont om hip hop, bara inte min gengre.

Men en sak slår mig ibland under alla koncerter Trappenevent anordnar. Tänk alla dessa människor som samlas på en relativt liten yta, framförallt spelningarna nere på nattklubben, tänk all den alkhol dessa människor dricker. Trots det sker det sällan allvarliga incidenter. Människor är trevliga, människor är tålmodiga, människor är glada. Lina menade att det är typiskt svenskt, vi är vana att stå i kö. Det kanske är så. Hur som helst så är det jäkligt roligt att jobba och ännu roligare att gå ut när det är så. Visst finns det rötägg, och dem har jag stött på, men jag ska hädanefter aldrig låta en enstaka persons dåliga humör, eller ölsinne, förstöra en kväll. Jag ska istället tänka på alla andra som är trevliga och glada och har det kul.

Jag säger som Thomas, le mot omvärlden så får du leenden tillbaka.

Ikväll blir det stå upp med Magnus Betnér. Sjukt kul! Sen tillbaka till stadshuset för ännu en natt med fulla och glada människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0