Gårdagen och dagen

Gårdagen blev en riktigt bra dag. Mitthem ringde och erbjöd en lägenhet, så i september flyttar vi till en tvåa på södermalm. Mysigt värre. Nu blir det till att kika på möbler på allvar, vilket har visat sig vara en riktigt trevlig sysselsättning. Vidare blev det någon timme på stan, doppresent inhandlades; en hoppandes snurrandes zebra som låter och har sig. Om någon månad kan lille Oscar busa med denna så mor och far blir galna. I ett-års present är det frågan om det inte blir ett trumset ... eller kanske när han fyller två. Jaja, låta ska det göra i alla fall.

På eftermiddagen åkte vi ut till Alnö för att käka och umgås med Pierres familj. Senare på kvällen tog jag och P en tur med båten. Mitt rätta element. Så gott som jag mådde i går var det länge sen jag mådde, kombinationen vatten med min kärlek får varenda nerv i kroppen att pirra. Galet kallt blev det dock så vi avslutade i kvällen i bubbelpoolen. Varma och goa kunde vi sedan krypa ner. Synd bara att en elak förkylning smög sig på.

Idag har jag varit på dop för min systers son Oscar. Även om jag kände mig aningens obekväm i kyrkan då det blir lite för mycket böner och bibelsnack så är det fint att samla familj och vänner för att välkomna den lille. Å sötungen gjorde inte mycket annat än skrattade och sprattlade.

Nu kommer jag fortsätta dagen och kvällen i horisontellt läge. Bota förkylning står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0