En olycka händer så lätt ...

För sjunde året i rad jobbar jag på på mitt sommarjobb. Jag är alltid supernoga med säkerthetsföreskrifter och sådant eftersom jag känner till farorna på stället. Igår hände det ändå. En olycka där jag fick hundragradig produkt i ansiktet. Tack och lov för skyddsglasögon och arbetskläder, jag klarade mig tokigt bra. Det syns knappt. Hade ont som tusan i ambulansen in men mer var det inte. Ja, chocken då, trodde aldrig jag skulle somna i natt.

Lite små sakfel i tidningsartikeln (produkten var inte frätande och det är nog fjärde sommaren jag är på denna avdelning), men ungefär så här var det.

Förövrigt har jag aldrig åkt ambulans förrut, jäkla trevliga var dem må jag säga. Ambulans personal är nog sådanna människor som verkligen uppskattar ett skratt och prat på sitt jobb. Det betyder liksom oftast att det inte är så farligt med patienten som de först misstänkte. Så klart om inte skrattet är hysteriskt och talet handlar om rosa elefanter som flyger utanför bilen. Det gjorde inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0