Dagdrömmeri

Jag är en dagdrömmare. En tänkare. Jag kan fantisera ihop senarior som kan vara mer eller mindre realistiska. En del skrämmer mig, en del lyfter mig. En del är till nytta.

Ta exempelvis detta med redovisningar i skolan. Det är min starka sida, det där med att prata inför folk. Men jag är inte den som skriver ner mina tal till punkt å pricka och övar in dem så jag kan rabbla dem i sömnen. I stället dagdrömmer jag i hop mina redovisningar. Jag målar upp vad jag ska säga i huvudet, ser det i bilder. Detta kan ske på vägen hem från skolan eller under en promad på stan eller i skogen. Ofta tänker jag på det då och då under hela arbetet, tänker i hop flera olika redvisningar. I slutänden kraffsar jag ner några hjälpord på ett papper så jag får med det viktiga. Ofta använder jag aldrig papperet.

Jag vet var min styrka ligger, men hur kan jag utnyttja den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0