Summering av Petterhelgen

Jobbade som sagt på Petters spelning i Härnösand i fredags och på Stadshuset i går vilket gett mig några reflektioner:

Härntabor! Vad är det med er!!! Här kommer en aktuell stor svensk artist med sitt crew och ni sviker! Kom inte och säg att det bor få människor i Härnösand, för jag vet att det bor fler än 90 personer där. Varför passar ni inte på att gå ut och svänga era lurviga när det väl händer någonting? Jag är ledsen, men är det så det ser ut i Härnösand så ska ni nog inte räkna med många stora musik- och nöjessatsningar framöver. Det hänger lite på er också.

Sundsvallsbor! Sluta klaga på att Sundsvall har ett dåligt uteliv. Jag har sett värre. Just nu ser det bra. Stadshuset är outstanding med sina klubbar och live-spelningar och andra krogar har klubbar som fungera. Oscars open mind är ett exempel. Men historiskt sett är det inte initiativtagare denna stad saknat. Varje år det kommit nya satsningar på klubbar och livegig men det har varit publiken som svikit. Och sviker publiken läggs klubbar ner eftersom de omöjligt har råd att fortsätta då många av dessa initiativtagare går in med egna pengar. Så Sundsvallsbor, att ni har mage att klaga! Låt nu 2008 fortsätta i samma anda som hösten 2007.  För kolla vilket drag och vilken puls det var på Stadshuset i går! Underbart! Fortsätt så! Det gör att jag vill fortsätta pryda era handleder med Trappeneventstämpeln och hänga in era jackor var fredag och lördag.

En lite rolig grej från Petterspelniingen i fredags, säkert 15-20 procent av publiken var Sundsvallsbor. Dessa hade inte möjlighet att se spelningen på lördagen och bilade upp till Härnösand för få sin dos av Petter då i stället.  Jag känner för er! ni skulle hållt er till Stadshuset.

Petter är, för er som missat det, även han bloggare. Han sitter på sina vita fina MacBook och knappar in tankar reflektioner. Läs om vad han tyckte om Sundsvall och Härnösand:
www.goddamnit.se/petter/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0