Doris på besök

Med jämna mellanrum är jag kattvakt åt en väns lilla rara Doris ... eller Dorran. Detta till min stora förtjusning! Jag har själv valt att inte skaffa egen katt då min framtid är väldigt oviss men jag har under hela min uppväxt haft djur omkring, katter, hundar, hästar, kaniner, får, grisar, tjurar, höns, kalkoner, marsvin, sköldpaddor ... ja, ni förstår. Detta gör att jag saknar att ha dessa mer eller midre livliga krabater omkring mig nu när jag bor ensam i egen lägenhet. Räddaren är alltså de stunder jag får tillbringa med kattdamen Doris. Alldeles lagomt krävande! tömma lite låda, byta vatten, mata å kramas i massor .... ibland uppskattar hon om man springer med ett snöre runt i lägenheten som hon jagar. Hon är för söt!

Det var meningen att jag skulle tillägna detta inlägg till de djur som funnit en speciell plats hos mig:

Trilla - Världens goaste å finaste katt. Fick henne när jag var två år och 17 år senare somnade hon in på min huvudkudde.

Mackan - Den irländska varghunden jag använde som madrass när jag bara var knodd.

Majjen - Min alldeles egna häst jag hade som barn. Otroligt rädd för vatten. Bettede sig mer som en hund i bland som höll sig på gården utan koppel

Stella - snällaste, raraste goaste familjevovven. En rottistik.

Arrak - Stellas bäste vän. En ståtlig schäferhane

Jeppe - Marsvinet som dig i mina händer.

Max - Still alive and kickin. Bor hos lillebror!

å så Doris då förståss ...

image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0