Bio!

Jag gillar biografer, konceptet. Halvsköna stolar, prasslande påsar, viskningar och huvuden som sticker upp i nederkanten av bioduken likt svarta skuggor. Salongen är fylld av olika människor som är där i olika roller. De bästa vännerna, en mamma och en dotter, ett fan, de förlovade ... de dejtande. En salong av förväntningar ...

Ikväll var jag och såg Tim Burtons Sweeny Tod. Han har lyckats igen! En musikalfilm som redan under introt  greppade tag i mig. Bara att suga in omgivningarna i filmen gav mig ren tillfredställelse. Estetiskt vackert. Burton är ett geni och Johnny Depp passar väl in i sin roll. Jag får lite Edward Scissorhandsvibbar. Jag rekommenderar den till dem som vill ha mer än bara en film, till dem som vill få en upplevelse. Och till dem som kan tänkas tycka om att få en hel histora berättad i sjungade form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0