Att släppa taget ...

I teorin borde det var lätt. Det där med att släppa taget alltså. i teorin borde det bara vara att bara bestämma sig, att lämna det onda och det goda bakom sig och blicka framåt mot en öppen horisont. Men i praktiken är det ett helvete! Minnen försvinner inte och påverkar framtida relationer. För en lång tid frammåt. Man är sårad vilket gör att man inte litar på andra man träffar. Man var kär, man älskade, vilket gör att ingen annan duger. Man kanske till och med älskar fortfarande.

Jag har varit där. Det tog år! Jag skötte mig inte speciellt bra. Men det kom en dag när jag fick nog, när jag satt ner foten. Det är skitsvårt, känns ibland näst intill omöjligt, men man måste i alla fall ge sig själv förutsättningarna. Förutsättningarna att gå vidare, att släppa, att komma över .... att må bra. Jag är fri nu och har varit det länge. Jag vet varför du gjorde som du gjorde. Jag vet varför jag var som jag var. Jag är starkare och klokare. Det var inte omöjligt.

Och du Fining, ge dig själv förutsättningarna så kommer du också en dag sätta ner foten och få nog. Du är bra, världen vore en bättre plats om alla var som dig. Kom i håg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0