Fint att vara gammal

Alla perioder i livet har nog sina tjusningar och nackdelar. Jag kan se det som spännande att bli gammal, även om jag inte har bråttom dit. Äldre människor har varit med om den största delen av sina liv. De som är äldre i dag, har hunnit med ett, en del två, världskrig. De har varit med om tvns intång i våra liv, från den svartvita burken till dagens platt-tvapparater. Mobiltelefoner och datorer. BH-bränning under 70-talet och den nya tidens uppfostran. Tjernobylolyckan och folkomröstning om kärnkraft som aldrig egentligen trädde i kraft.

Jag tror att varje enskild individ har intressanta historier att dela med sig av. En äldre dam eller herre har haft nästan ett helt liv på sig att samla på dessa historier.

Jag ska hälsa på min mormor och morfar någon dag. Höra vad dem har för historier om Sundsvall. Var det bättre förr? Undrar när mommo och moffa tyckte det var som bäst? Och varför.

Det är ganska fint att åldras ändå.


image64

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0